Říjen ve znamení hackathonů: Úspěšné projekty a skvělé výsledky
G+SOŠ Hackathon 2024
Jako první proběhl G+SOŠ Hackathon, kde se studenti středních škol utkali v řešení softwarových výzev. V rámci 24hodinového maratonu vznikly projekty, které překvapily svou originalitou i technickou kvalitou.
Mezi představenými projekty byly například:
- VR úniková hra
- Hororová videohra
- Platforma pro kreslení elektrických obvodů
- Aplikace pro ovocný a nanukový kiosek
- Výukový materiál zaměřený na kybernetickou bezpečnost
Výsledky soutěže:
- 1. místo: Tým z INFISu za aplikaci pro ovocný kiosek
- 2. místo: Gymnázium a SOŠ Rokycany za platformu pro kreslení elektrických obvodů
- 3. místo: Gymnázium a SOŠ Rokycany za hororovou hru vytvořenou v Unreal Engine
Do soutěže se zapojili studenti z Gymnázia a SOŠ Rokycany, SPŠE Plzeň a INFIS. Akce byla podpořena řadou sponzorů a partnerů, mezi nimiž byly společnosti CertiCon a Eurosoftware, které poskytly ceny i odborné mentory. Další podporu poskytly Fakulta aplikovaných věd ZČU a RT Soft. Spoluorganizátorem akce byl SIT Port.
Marketing Hackathon 2024
Marketing Hackathon 2024 úspěšně proběhl v technologickém parku TechTower. Letošní ročník přilákal téměř 40 účastníků, kteří si vyslechli zadání od devíti firem a následně pracovali na zadaných marketingových projektech. Účastníci se rozdělili do sedmi týmů a začali na svých tématech pracovat, přičemž většina týmů pokračovala i přes noční hodiny.
Zadání poskytly firmy: ToyBoy, CrossCafe, Rešl & Kamas, VR Training, Techmania Science Center, Uhumdrum & Floweil, Čočkýna, BagMaster a ICE Factory.
Mentory letošního hackathonu byli zkušení marketéři: Lenka Stawarczyk, Simon Podehradský, Matyáš Vejskal, Miloš Zlesa a Michal Skyva. Kromě mentoringu připravili i inspirativní přednášky zaměřené na marketingové strategie a trendy.
Výsledky soutěže:
- 3. místo: Tým, který vytvořil vánoční kampaň pro Čočkýnu
- 2. místo: Tým, který se zaměřil na návrh loga, vizuální identitu a webové stránky pro firmu ToyBoy
- 1. místo: Tým, který vytvořil strategii pro přilákání návštěvníků na novou expozici Mars v Techmanii
Prezentace projektů hodnotila odborná porota složená z Ondřeje Rudolfa, Dominika Beera a Petra Zápotockého. Akce se konala v rámci Dnů AI.
Obě akce byly součástí aktivit Plzeňského INovačního Ekosystému (PINE), který dlouhodobě podporuje rozvoj inovací, propojuje talentované studenty s praxí a napomáhá rozvíjet dovednosti mladých lidí.
Další novinky
Inovujeme Plzeň a Dronfest je za námi
Letošní festivaly byly výjimečné! Po roční pauze, kdy jsme nikdo netušil, jak to vlastně bude, jsme měli šanci vrátit se ke kořenům. Opět jsme mohli organizovat jeden z největších...
Startup Session vol. 3
V úterý proběhlo již 3. setkání se startupisty. Probrali jsme novinky ze světa startupů, povídali si o změnách na SIT Port, každý z účastníků představil, na čem zrovna pracuje a...
MicroHackathon #2 je za námi!
Hlavním úkolem druhého MicroHackathonu bylo vytvořit jednoduchou hru na webovém frameworku PhaserJS. Týmy měly možnost pracovat na svých projektech, a tak nakonec hlavní úkol nikdo...