#BLOG: Začněte prodávat dříve než odladíte produkt


Kdykoliv odladíte produkt, napadne vás dalších x možností, jak to ještě vylepšit. A když to dokončíte, tak se hlava začne přehřívat dalšími skvělými nápady. Stále dokola… Zapomeňte na dokonalost produktu a začněte prodávat. K čemu vám bude dokonalý produkt na trhu, když o něm nikdo nebude vědět? 

Marketing – pojem, který potřebujete znát

Nejdříve si musíte ujasnit, že marketing se nerovná pouze reklamě. Reklama i propagace do marketingu patří. Marketing je strategický a komplexní proces s cílem přilákat, udržet a rozvíjet vztah se zákazníkem. 

Komplexnost tady vyjadřuje, že televizní reklama v hlavním vysílacím čase není marketing. Je to součást marketingu a marketingové strategie.

Marketingová strategie je váš #musthave

Marketingová strategie je plán, který organizace vytváří k dosažení svých obchodních cílů prostřednictvím marketingových aktivit. Pomocí nich posílíte povědomí o značce, přilákáte zákazníky a přivedete je k nákupu produktů nebo služeb. 

Udělejte si analýzu trhu, stanovte si cíle, určete cílový trh, vhodné marketingové kanály a nastavte komunikaci dle cílové skupiny. To vše pomocí marketingových technik a nástrojů.

10 základních technik a nástrojů pro dosažení vašich cílů

1.Reklama: Využijte placených prostředků k propagaci produktů nebo služeb prostřednictvím různých kanálů, jako jsou televize, rozhlas, tištěná média, online reklama atd.

Kombinujte formy reklamy dle cílové skupiny a fází cesty zákazníka. Pro Generaci Z neplaťte rozhlasovou kampaň, Generace X naopak bude vnímat reklamu před zprávami. 

2. Public Relations (PR): Budujte pozitivní vztah s veřejností prostřednictvím médií, veřejných akcí, …

Ne vždy je špatná reklama dobrým PR. Snažte se, aby vaše jméno rezonovalo v těch pozitivnějších kruzích.

3. Digitální marketing: Kombinujte online strategie a nástroje, jako jsou sociální média, obsahový marketing, SEO (optimalizace pro vyhledávače), PPC (platby za kliknutí), e-mailový marketing atd.

Na sociálních sítích najdete zastoupení snad všech generací. Vybírejte pečlivě, kam jakým stylem budete psát a jaký budete vytvářet obsah.

4. Direct Marketing: Komunikujte přímo se zákazníkem prostřednictvím poštovních letáků, telefonních hovorů, e-mailů, SMS zpráv atd.

Rozmyslete si, do jaké části dáte kolik peněz. Protože víte, jak to končí s letáčky… 

5. Podpora prodeje: Podpořte prodej produktů nebo služeb prostřednictvím slev, soutěží, vzorků atd.

Všichni milují něco zadarmo. V soutěžích je náš národ TOP 1. Pokud se do takové akce pustíte, promyslete si, co vám to má přinést. Aby z toho nebyli jen „nevhodní zákazníci“.

6. Event Marketing: Propagujte značku prostřednictvím účasti nebo pořádání různých událostí, jako jsou veletrhy, konference, workshopy.

Jezděte jen tam, kde máte šanci zaujmout. Nabízíte strojírenské řešení? Nepalte svůj čas na akci pro rodiče s dětmi. Jeďte na strojírenské veletrhy a ušetřený čas věnujte dalším druhům marketingu.

7. Word of Mouth (doporučení slovy): Využijte pozitivního doporučení od stávajících zákazníků k propagaci produktů nebo služeb.

Recenze potřebujete. Jakmile máte prvního zákazníka, nechte si od něj napsat recenzi. A jestli vám to bude dávat smysl, vybarterujte produkt za recenzi.

8. Content Marketing: Vytvářejte a sdílejte užitečný a relevantní obsahu pro cílovou skupinu s cílem přilákat a angažovat zákazníky.

Do obsahového marketingu nepatří jen fotky a videa. Ale také newslettery či podcasty.

9. Affiliate Marketing: Spolupracujte s externími partnery (affiliate partnery), kteří propagují produkty nebo služby organizace a dostávají za to provizi za každý úspěšný prodej.

Najděte odborníka ve svém oboru. Protože affiliate marketing nemůže dělat úplně každý.

10. Guerrilla Marketing: Fascinujte pomocí kreativních a nekonvenčních marketingových technik, které mají za cíl zaujmout a překvapit cílovou skupinu.

Vytvořte virální obsah. Všechnu práci za vás udělají ti, kteří jej budou sdílet na sociálních sítích či ukazovat ve škole/práci na mobilu. 

 

Ať už se rozhodnete pro jakoukoli formu marketingu, nezapomeňte na základ všeho: CO, JAK a PROČ to dělám.

Shrnutí základů marketingu najdete v SIT Port Tipech od Dominika.





Další novinky

Dronetag slaví další úspěch!

Lukáš s Mariánem slaví zaslouženě jeden úspěch za druhým! Tentokrát se se svým startupem Dronetag probojovali do deseti nejlepších projektů v soutěži Vodafone Nápad roku, což je...

Plnoc opět rozsvítila Mikulášské gymnázium

PLNOC je první přednášková noc v Plzni, kde studenti přednáší studentům. Mohou se tak nechat inspirovat od ostatních vrstevníků a naopak předat své zkušenosti dál. Na PLNOC patří...

#BLOG: Objevte možnosti, které vám Plzeň nabízí

Také vám jde hlava kolem, co která zkratka znamená? Nebojte se. Po dnešním článku už budete zkušení matadoři. Začneme stavebním kamenem. SITMP, Správa informačních technologií...