#BLOG: Začněte prodávat dříve než odladíte produkt
Kdykoliv odladíte produkt, napadne vás dalších x možností, jak to ještě vylepšit. A když to dokončíte, tak se hlava začne přehřívat dalšími skvělými nápady. Stále dokola… Zapomeňte na dokonalost produktu a začněte prodávat. K čemu vám bude dokonalý produkt na trhu, když o něm nikdo nebude vědět?
Marketing – pojem, který potřebujete znát
Nejdříve si musíte ujasnit, že marketing se nerovná pouze reklamě. Reklama i propagace do marketingu patří. Marketing je strategický a komplexní proces s cílem přilákat, udržet a rozvíjet vztah se zákazníkem.
Komplexnost tady vyjadřuje, že televizní reklama v hlavním vysílacím čase není marketing. Je to součást marketingu a marketingové strategie.
Marketingová strategie je váš #musthave
Marketingová strategie je plán, který organizace vytváří k dosažení svých obchodních cílů prostřednictvím marketingových aktivit. Pomocí nich posílíte povědomí o značce, přilákáte zákazníky a přivedete je k nákupu produktů nebo služeb.
Udělejte si analýzu trhu, stanovte si cíle, určete cílový trh, vhodné marketingové kanály a nastavte komunikaci dle cílové skupiny. To vše pomocí marketingových technik a nástrojů.
10 základních technik a nástrojů pro dosažení vašich cílů
1.Reklama: Využijte placených prostředků k propagaci produktů nebo služeb prostřednictvím různých kanálů, jako jsou televize, rozhlas, tištěná média, online reklama atd.
Kombinujte formy reklamy dle cílové skupiny a fází cesty zákazníka. Pro Generaci Z neplaťte rozhlasovou kampaň, Generace X naopak bude vnímat reklamu před zprávami.
2. Public Relations (PR): Budujte pozitivní vztah s veřejností prostřednictvím médií, veřejných akcí, …
Ne vždy je špatná reklama dobrým PR. Snažte se, aby vaše jméno rezonovalo v těch pozitivnějších kruzích.
3. Digitální marketing: Kombinujte online strategie a nástroje, jako jsou sociální média, obsahový marketing, SEO (optimalizace pro vyhledávače), PPC (platby za kliknutí), e-mailový marketing atd.
Na sociálních sítích najdete zastoupení snad všech generací. Vybírejte pečlivě, kam jakým stylem budete psát a jaký budete vytvářet obsah.
4. Direct Marketing: Komunikujte přímo se zákazníkem prostřednictvím poštovních letáků, telefonních hovorů, e-mailů, SMS zpráv atd.
Rozmyslete si, do jaké části dáte kolik peněz. Protože víte, jak to končí s letáčky…
5. Podpora prodeje: Podpořte prodej produktů nebo služeb prostřednictvím slev, soutěží, vzorků atd.
Všichni milují něco zadarmo. V soutěžích je náš národ TOP 1. Pokud se do takové akce pustíte, promyslete si, co vám to má přinést. Aby z toho nebyli jen „nevhodní zákazníci“.
6. Event Marketing: Propagujte značku prostřednictvím účasti nebo pořádání různých událostí, jako jsou veletrhy, konference, workshopy.
Jezděte jen tam, kde máte šanci zaujmout. Nabízíte strojírenské řešení? Nepalte svůj čas na akci pro rodiče s dětmi. Jeďte na strojírenské veletrhy a ušetřený čas věnujte dalším druhům marketingu.
7. Word of Mouth (doporučení slovy): Využijte pozitivního doporučení od stávajících zákazníků k propagaci produktů nebo služeb.
Recenze potřebujete. Jakmile máte prvního zákazníka, nechte si od něj napsat recenzi. A jestli vám to bude dávat smysl, vybarterujte produkt za recenzi.
8. Content Marketing: Vytvářejte a sdílejte užitečný a relevantní obsahu pro cílovou skupinu s cílem přilákat a angažovat zákazníky.
Do obsahového marketingu nepatří jen fotky a videa. Ale také newslettery či podcasty.
9. Affiliate Marketing: Spolupracujte s externími partnery (affiliate partnery), kteří propagují produkty nebo služby organizace a dostávají za to provizi za každý úspěšný prodej.
Najděte odborníka ve svém oboru. Protože affiliate marketing nemůže dělat úplně každý.
10. Guerrilla Marketing: Fascinujte pomocí kreativních a nekonvenčních marketingových technik, které mají za cíl zaujmout a překvapit cílovou skupinu.
Vytvořte virální obsah. Všechnu práci za vás udělají ti, kteří jej budou sdílet na sociálních sítích či ukazovat ve škole/práci na mobilu.
Ať už se rozhodnete pro jakoukoli formu marketingu, nezapomeňte na základ všeho: CO, JAK a PROČ to dělám.
Shrnutí základů marketingu najdete v SIT Port Tipech od Dominika.
Další novinky
Aplikace Bezpečná Plzeň je ke stažení
Další výzva je u konce. Studenti Ondřej Bohatý a Daniel Zábojník několik měsíců pracovali na aplikaci Bezpečná Plzeň, která má dopomoci zlepšit komfort života v Plzni. Už několik...
#BLOG: Začněte prodávat dříve než odladíte produkt
Kdykoliv odladíte produkt, napadne vás dalších x možností, jak to ještě vylepšit. A když to dokončíte, tak se hlava začne přehřívat dalšími skvělými nápady. Stále dokola…...
Pilsen Cube II je vesmíru o krok blíž
Vzhůru ke hvězdám. I takto bychom mohli nazvat již druhý microhackathon Pilsen Cube II, jehož cílem je dotáhnout poslední experimenty na satelitu a vypustit jej na oběžnou dráhu....