#BLOG: Tvořte obsah pro cílovou skupinu, ne pro sebe


V této době plné reklamních sdělení, fotek a videí, podcastů a textových toků myšlenek, je stále více těžké prorazit. Nejlepším, ne však nejsnazším způsobem je vytvořit komunitu. A pro tu tvořit obsah.

Základem je jasně definovaná cílová skupina

Komu prodáváte váš produkt či službu? Pro koho tvoříte obsah? U těchto otázek se zastavte, nadechněte a pořádně si je promyslete. Do posledního detailu. Pokud máte jasně stanovenou skupinu už od začátku podnikání, skvělá práce. Budete to mít o to jednodušší. Pokud ne, hurá do toho. Včera bylo pozdě.

/ Při tvorbě obsahu nezapomeňte, že ten, kdo to bude číst, je váš potenciální zákazník, ne vy. Vám se to možná bude líbit, ale co čtenáři? Bude ho to zajímat? Upoutá to jeho pozornost? /

Nezapomeňte na Sinkovo PROČ? 

Simon Sinek napsal knihu Začněte s proč. A věděl PROČ… Proč nám určuje budoucí kroky a usnadňuje překonávání překážek. Proč je hnacím motorem při každém cukání ruky na mobil, při každém nutkání pouštět seriál na streamovacím kanálu. 

V podnikání víte, proč to děláte. A také pro koho. U obsahu to musíte znát také. Proč tvoříte příspěvky na sociální sítě? Proč natáčíte podcasty? Proč jim vnucujete danou myšlenku? – Protože…

Proč přímo souvisí s cílovou skupinou. Pokud cílíte na skupinu 16+, studenty (stejně jako my), píšete na Instagram, tvoříte zábavně-vzdělávací videa na YouTube a TikTok a používáte jejich „slang“. Proč? Protože takto cílová skupina mluví, vnímá více video obsah a Facebook je už pro ni mrtvá platforma.

Jaký obsah tedy tvořit?

Jak už jsme napsali výše, obsah musí odpovídat cílové skupině. Možností je nespočet. My vám přinášíme krátký nástřel za nás stále oblíbeného obsahu. 

1. Textový obsah na sociální sítě 

Instagram, Facebook, LinkedIn, Threads, X. U textového obsahu myslete na to, aby byl zajímavý, obsahoval úvodní kotvu, která čtenáře zachytí a on bude pokračovat ve čtení. Mezi nejčastější kotvy patří absurdní fráze, výroky, se kterými nesouhlasíte, nedokončené věty, … 

/ Nevíte jak na kotvu? Zkuste napsat stylově novinový titulek, nebo použít emotikony. /

2. Vizuální obsah na sociální sítě

Když přišel na trh Instagram, byla to smršť nových uživatelů během pár dní. Raketový nástup. Protože zajímavé fotky jednoduše táhnou. U fotek nezapomínejte na kvalitu, sladění fotek ve feedu a na brandovou stránku samotného profilu. K fotkám se později přidal i video obsah, ze kterého volně vznikly Reels a později nová aplikace TikTok.

Video obsah by měl být poutavý od samého začátku, stejně jako text. Vyhrajte si s úvodním náhledem videa, textem, titulky a samozřejmě první vyřčenou myšlenkou

/ Tvořte takový obsah pravidelně. Nejefektivnější je mít jeden produkční den, během kterého nahrajete větší množství videí. Ty postupně upravujte, recyklujte. Z dlouhého videa můžete udělat více krátkých a využít je nejen jako Reel, ale také jako YouTube Short. /

3. Newslettery, e-booky, manuály

Newslettery stále letí. Jen tedy, pokud mají přidanou hodnotu pro čtenáře. A samozřejmě pořádný předmět v e-mailu, aby jej čtenář vůbec otevřel. Na zasílání newsletterů potřebujete získat kontakty a ideálně využívat nástroj pro tvorbu newsletteru – MailChimp, Ecomail, …

Kontakty můžete získat snadno. E-book, manuál, frameworky. Postavte je na jednoduchém prodejním sdělení: „Získejte první platící zákazníky za 3 dny! Zadarmo.“ / „5 kroků, jak vydělat milion během prvního měsíce. Za 0 Kč.“ Pro někoho podnikatelské triky, ale ony fungují. Stačí dát něco zadarmo.

4. Podcasty 

Boom podcastů už máme za sebou, to ale neznamená, že je zbytečné je dělat. Naopak. Snaha co nejvíce se vzdělávat se přesunula do volných chvílích, a tak ve sluchátkách už při běhu nehrají Green Day, ale oblíbený podcast.

/ Výborná technika, ujasněný koncept, ideální podmínky pro nahrávání, držení trendů, menší konkurence, marketingová podpora. Stavět podcast od začátku je mnohdy náročné, proto jsme pro vás připravili rady, jak na podcasty. /

Shrnutí na závěr

  1. Ujasněte si, pro koho tvoříte obsah. Vy to rozhodně nejste.
  2. Jaké je vaše PROČ?
  3. Fotky nejsou videa.
  4. Chtějte něco za něco. Obsah zdarma za e-mail.
  5. Využijte databázi pro váš obsah a podnikání.
  6. Podcasty ještě nejsou mrtvé. Dělejte je i vy.

Ať už tvoříte jakýkoliv obsah, zapamatujte si tohle: Buďte konzistentní a vždy si představte na druhé straně monitoru toho, pro koho píšete.





Další novinky

Workshopy v Dílně odstartovaly tématem „SLA 3D tisk“

Série technických workshopů z naší Dílny odstartovala 20. září 2023. Prvním tématem byl SLA 3D tisk. Během 3,5hodinovém workshopu se účastníci seznámili s principy technologie SLA 3D...

Marketing hackathon

Uplynulý víkend byl ve znamení hackerů a dvou hackathonů. Tím plzeňským byl úplně první ročník Marketing hackathonu, který proběhl v Event space SIT Port. Nevšední akce přinesla...

Tým Hydra Racing Pilsen začal sezónu na výbornou

Tým Hydra Racing Pilsen předvedl mimořádný výkon na prvním závodě sezóny v Hubálově, kde jasně dominoval a zvítězil s náskokem 34 kol před svými soupeři. Jejich strategický...